dimecres, 5 de maig del 2010

Ja ha nascut el primer pollet. Ja som tiets!!

Avui, 5 de maig del 2010, ha estat una data assenyalada. Tots esperàvem que l'ou de gallina perica que el Fèlix ens haiva portat, acabés de trencar la closca i, finalment, ... ho ha aconseguit!

Un preciós pollet, ha tret primer el cap, i després tot el cos. Des d'un bon inici ja piulava. S'alimentava de les restes d'ou que quedaven dins la closca.

A mig dia, ja se'l veia saltironejar per sobre dels altres ous.

Per la tarda, l'hem posat dins una caixa de cartró, amb un llum que li donarà escalfor durant tota la nit.

Ah, i no us hem explicat el millor ... hi ha dos ous més que també s'estan esquerdant!

Aquí teniu les primeres imatges de l'IDÈFIX, que és el nom que li hem posat.


Si voleu saber més sobre el procés que hem seguit, podeu clicar sobre l'enllaç amb el bloc de "La ciència fàcil".

14 comentaris:

  1. MEVA AGRADA QUAN VA NEIXE EL IDEFIX

    ResponElimina
  2. Epaliiiii! Felicitats "mares i pares" dels pollets de segon!
    La feina de vetllar-los i tenir-ne cura ha donat els seus fruits.
    La veritat és que esteu fent unes coses molt divertides i interessants!
    Bona feina!
    Isabel B

    ResponElimina
  3. Perdoneu, he confos la parentela! no sou mares i pares sou TIETS!disculpeu i de nou felicitats

    ResponElimina
  4. Aquest cap de setmana hem estat preparant la caseta del pollet, per quan vingui de "colònies" l'Idèfix.
    Estem tots a punt!
    Noemí

    ResponElimina
  5. Un dia que vam observar els ous vam descobrir
    que va neixer un pollet!!!!es dirar Irefix.






    Roger Figuls

    ResponElimina
  6. El dimecres, 5 de maig, va nèixer un pollet.
    Que el vam dir Idèfix i a l'endem van nèixer 4
    més que es deien Punki, Miniforçut, Antonela, i Diamant i van passar uns dies i el Miniforsut i l'Antonela van morir. Es van fer molt grans i ens el vam emportat a casa.
    Nahuel

    ResponElimina
  7. L'Idèfix és el primer pollet que va néixer. Menjava molt. El pollet dormiva i piulava molt. Quan arribavon a la classe piulava molt i estave. Quan fevom uns dies ens l'emportavem a casa. Als tres nens donaven menjar.
    felix

    ResponElimina
  8. Em vaiG enporta l'Idèfics. Quan vaig arribar a casa el vaig trobar al davant de la porta principal. El vaig agafar i el vaig deixar a la caixa. Es va portar bastant bé.
    Pol

    ResponElimina
  9. Quan vaig portar el Diamany a casa, es va cagar molt. És molt divertit. Sempre saltava i es pugava molt al meu braç.
    Bryan

    ResponElimina
  10. El 5 de maig va nèixer l'Idèfix. 5 pollets van nèixer però dos es van morir.
    Serni

    ResponElimina
  11. Em dic NAHUEL m'agraden molt els pollets però el meu no va nèixer i em va fer molta pena.
    Nahuel

    ResponElimina
  12. Quan em vaig emportar el Punky, va ser molt divertit! És molt bonic!!

    Karolina

    ResponElimina
  13. Quan em vaig endur l'Idefix va saltar molt.
    Kevin.

    ResponElimina
  14. Un dia la Lidia la senyoreta de medi.
    Ens va dir que si voliem tindre pollets.
    Tots vam cridar: sííí!
    Tres dies després, el Paco, el pare del Pol, ens va portar una incuvadora.
    Vam ficar 22 ous a dins l'incuvadora.
    Al cap de 14 dies va néixer un pollet que li vam ficar Idefics.

    Jan

    ResponElimina

Si voleu, podeu escriure algun comentari sobre la notícia.